Skitväder idag igen.. typiskt. men vi åkte in till centrum här i Melbourne och checkade läget lite. himla mysig stad alltså! jätte duktiga gatumusikanter överallt! får se vad vi hittar på imorrn, hoppas på strandväder så att man kan bada lite!!

å bara så ni vet finns det världens godaste chokladkex här i aussi som man äter på ett speciellt sätt med varm mjölk. ska köpa med mig det hem. det heter tim tam. mums säger jag bara! glömde att säga att jag har matat en vild possum!! typ en pungråtta, så förbannat söt!!

en till sak som jag bara vill dela med mig
hände i Sydney i fredags. alltså jag har nog aldrig skrattat så mycket... en kvinna sitter på bussen och AS GARVAR!! Asså det ekar typ. så hysteriskt skattar hon. har ingen aning vad hon skrattade åt men det måste ta varit nå grymt kul. aja, alla i bussen började ju som också skratta, när hon skrattat till och från i typ fem min så
vänder hon sig om och utropar "sorry everyone!!!" och skrattar hysteriskt igen. jag och Jenny dör..sen så vänder sig kvinnan om igen och skriker "WELCOME TO AUSTRALIA""!! och skrattar igen. behöver jag säga att jag och Jenny dog ännu mer..?!! låter dock inte lika kul som de var men ja assåå... var bara tvungen att dela med med denna händelse! ha de bra!!

Kommentera

Publiceras ej